Met veel genoegen presenteert het House of Life de nieuwe reis ‘In de voetsporen van de Druïden, een mythische natuurreis naar Snowdonia Wales’

Een reis die wat natuur en klimaat beleving tussen Egypte en Wales betreft zeker als tegengesteld ervaren zal worden maar in de diepe spirituele kosmologie opvallend veel raakvlakken met elkaar hebben.

Duizenden jaren en mogelijk 10.000 jaar geleden bestonden er al reeds wereldwijde contacten tussen diverse volkeren op Aarde en werd kennis doorgegeven en overgenomen. Heden ten dage wordt langzaamaan steeds meer erkend dat de Egyptenaren hun oorsprong hadden in het continent Atlantis. Oprecht leeft in mij de overtuiging dat de verre voorouders van de Druïden ook Atlantis als vaderland hebben gekend.

Wat de oude Egyptenaren en de Druïden gemeen hebben is de verering van de Godin Isis. Dieper duikend in de kosmologie van de Druïden treffen we meerdere namen aan die ook in de Egyptische kosmologie overéénkomen, zij het onder een andere benaming.

Een andere belangrijke overéénkomst tussen de Egyptenaren en de Druïden is dat beide volkeren de kosmos en de plek die de mens op Aarde innam, niet als twee gescheiden werelden zagen. Evenals de Egyptenaren kenden ook de Druïden het woord religie niet. Het dagelijks leven was doordrongen van een spiritueel contact met de natuur en de kosmos om hen heen.

Tijdens de reis ‘In de voetsporen van de Druïden’ gaan we op zoek naar die overéénkomsten en laten we ons door de spirituele kennis van de Druïden inspireren om het contact met de natuur en de plek  die wij daarin innemen op een prettige en actieve wijze  te beleven en te ervaren.

We verblijven tijdens onze reis op het prachtige landgoed Pandy Newydd in Bangor Gwynedd Noord Wales.

Pandy Newydd

Pandy Newydd is een 25 hectare groot landgoed met een prachtige verscheidenheid aan natuur. Naast oerbos, weilanden, stromende beekjes, hoogteverschillen en plekken waar zich oude settlements bevinden, heeft het ook een Arboretum met daarin  een wereldwijde collectie bomen. Daaronder bevinden zich enkele zeer bijzondere exemplaren afkomstig van een kweekprogramma uit China en Australië, de zogenaamde dinosaurus boom ( China) en een nieuwe ontdekte naaldboom soort die eind jaren negentig pas werd ontdekt in een diepe kloof in Australië.

Programma In de voetsporen van de Druiden:

Dag 1: Vanuit Amsterdam vliegen we naar Liverpool. Aankomst Bangor rond het middaguur. In de avond een verkenningswandeltocht over het landgoed.

Dag 2: We openen de dag steeds met een persoonlijke boodschap gebaseerd op de spiritualiteit van de Druïden. Een boodschap  die jou die dag inspireert en vergezeld.

Middag wandeltocht naar de Icern. In de avond een busrit door het Snowdonia national park.

Dag 3: We brengen een bezoek aan Penrhynn Castle zie ook www.nationaltrust.org.uk/penrhyn-castle/

In de avond een wandeling door het Arboretum onder leiding van Dr. Ben Alofs.

Dag 4: We gaan op deze dag de Snowdon horseshoe wandeltocht lopen met als hoogtepunt het bereiken van de top van de hoogste berg van Wales de Snowdon.

Dag 5: We bezoeken de Aber falls en bezoeken een historische standing stone steencirkel met uitzicht op de zee waar we  mediteren. In de avond is er een prachtige natuur wandeling naar Llanllechid gepland.

Dag 6: We bezoeken het schiereiland Anglesy waar we de heilige berg van de Druïden de Holyhead gaan beklimmen. Daarna bezoeken de Ty-Mawr standing stones en de historische grafheuvel Bryn Celli Ddu en de Trefignath Burial Chamber.

Dag 7: We brengen een bezoek aan het park Bodnant Garden Tal-y-Cafn Conwy zie ook: www.bodnantgarden.co.uk

Dag 8: We brengen een bezoek aan Betws-y-Cood en bezoeken de prachtige mystieke Fairy Glenn.

Dag 9: We bezoeken diverse kastelen in de omgeving en laten ons inspireren door de mythische verhalen van Koning Arthur, de Heilige Graal en de Ridders van de ronde Tafel.

Dag 10: We vertrekken rond het middaguur naar Liverpool.

Kosten 2017:

Kosten voor verblijf, exclusief vliegticket, op basis van twee en driepersoonskamers € 1600, – Er is één éénpersoonskamer beschikbaar. Kosten € 1700, – Bijkomende kosten zijn de tickets voor het bezoeken van musea en kastelen.

De reis gaat door bij deelname van 6 personen.